Legia bardziej medialna niż Lech? Tak wynika z badania “Polska Piłka”

Lech przoduje w Polsce na boiskach, Legia w mediach – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Press-Service Monitoring Mediów. I choć w czerwcu w prasie i na portalach internetowych najczęściej gościł Kolejorz, w przeciągu całego sezonu medialny prym wiódł klub z Łazienkowskiej.   

Jak informuje Press-Service Monitoring Mediów, tylko w czerwcu na temat mistrza Polski, czyli Lecha Poznań, pojawiło się ponad 4,3 tys. materiałów medialnych. W całym roku było to – 40 tys. materiałów. To drugi wynik wśród krajowych drużyn. Pierwszy należy do Legii Warszawa. O stołecznym zespole w skali roku informowano w mediach aż 48 tys. razy. Ostatnie miejsce na podium medialnej rywalizacji zajął Śląsk Wrocław (ponad 37 tys. materiałów).

W pierwszej piątce znalazły się również dwa zwaśnione kluby z Krakowa – Wisła (blisko 35 tys. materiałów) i Cracovia (nieco ponad 30 tys. materiałów).

W podanych statystykach prezentujących liczbę doniesień medialnych na temat polskich klubów piłkarskich jako rok traktowany jest sezon 2014/2015 (okres od lipca 2014 do czerwca 2015 r.).

Badanie “Polska Piłka”, z którego pochodzą przedstawione dane, prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2015 – analitycy „Press-Service Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę ponad 971 tys. informacji.

Szczegółowe wyniki badania oraz ilustrująca je tabela są dostępne na stronie www.psmm.pl

Wybrane dla Ciebie